Subject: Lagedi tee 20, 22 ja 24 sademevesi
From: Meelis Kreevan | Road-Expert OÜ <[email-masked]>
To: "Transpordiamet" <[email-masked]>
Date: Wed, 11 Dec 2024 17:19:08 +0200

Tere

Oleme koostamas riigitee nr 11 ja Pendi tn vahelisel alal kinnistute
Lagedi tee 20, 22 ja 24 arendusala projekti. Kuna igast servast on
arendusala piiritletud riigiteedega ja kinnistutelt on tarvis sademevesi
suunata eemale, siis oleme koostanud põhimõttelise eskiisi, et kirjeldada
oma nägemust, kuidas sademevesi kinnistutelt ära saada.

Manuses on eskiisi asendiplaan ja lisaks Maa ja Vesi hinnang tänase
olukorra osas. Üldine loogika oleks järgnev:

1.

	Ümber iga hoone kulgeb sademeveetorustik, kuhu jookseb kokku
katusevesi ja platsidelt läbi restkaevude sademevesi. Lahendus on
skemaatiline ja täpsustub projekteerimise käigus.
2.

	Meil on hetkel jämedalt teada, et kõikide kinnistute peale kokku
on vooluhulk 570 l/s, mis kõik jookseb projekteeritud tänava kraavi.
3.

	Kraav on paigutatud selliselt, et see ei jääks ühegi olol
tehnovõrgu peale ning ristuvate kaablite puhul on truubid pandud. Truupide
asukoht annab võimaluse ka käia maantee kraavi hooldamas.
4.

	Hetkel jämedal hinnangul tänavaäärne kraavimahutavus on 680 m³ ja
arvutuslikult peab kraav mahutama 340 m³. Oleme võtnud 5 minutit, mis
annab suurema tulemuse, kui 10 minuti arvutus. Seega arenduse
sademeveemahutiks on tänava äärne lahtine kraav.
5.

	Tõenäoliselt hakkab vaikselt vesi imbuma tänava kraavist maantee
kraavi ja seeläbi me ei tohiks kuidagi survestada tänast maantee äärset
kuivendussüsteemi.
6.

	Siiski mingile kõrgusele paneksime ka ülevoolu toru tänavaäärse ja
maantee äärse kraavide vahele. See juba selgub täpsemal projekteerimisel,
mis kõrgusele ja millise läbimõõduga.

Seega maantee äärsed kraavid peaksid jääma samamoodi toimima, nagu nad
täna toimetavad ning viitega ja vaikse tempoga suunaksime ka arendusala
sademeveed maantee kraavi. Minu hinnangul ei avalda me seeläbi täiendavat
koormust ka olemasoleva tunneli pumplale, sest arendusala sademevesi jõuab
selle pumplani tilgahaaval ja väga pika viite ajaga.

Jään ootama teie tagasisidet, et mõista, kuidas saavutada mõlemaid
osapooli rahuldav tulemus.

Parimate soovidega / Best wishes

Meelis Kreevan

Diplomeeritud teedeinsener, tase 7

+372 5665 0034

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.roadexpert.ee <http://www.roadexpert.ee/>

Road-Expert meeskond puhkab 23-27.12.2024

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.